The World of Search Engine Optimization and Search Engine Marketing. Here you will find lessons,tips, news and articles on Search Engine Optimization (SEO), Internet Marketing, Advertising and Promotion ,free lessons and tips,useful tools, information and more.Enjoy Yourself!

Friday, September 29, 2006

Какво е Pay Per Click реклама?

My first article about PayPerClick Advertising on my own language in one of the famous newspapers in Bulgaria.

Какво е Pay Per Click реклама?
Автор: Мартин Попов
Агенция Сайбърмарк

Рекламата в търсещите машини, често наричана PPC (Pay Per Click) или „цена за кликване”, набира все по-голяма скорост, като прогнозите са , че към 2010 г. тази индустрия ще достигне до впечетляващите 23,5 милиарда долара годишен оборот. Pay Per Click (PPC) рекламата е част от живота на всеки интернет бизнес по света, а скоро и у нас.Този вид реклама е едно от звената на онлайн маркетинга, и през последните 4 години измести по приходи банер рекламата, която беше острието на интернет рекламата през 90-те години.

В България , PPC рекламатa не е много популярнa, поради факта, че нещата при нас винаги идват със закъснение. В момента основните рекламни средтсва в България, са банер рекламата в най-големите и посещавани портали и сайтове, не много известните партнйорски сайтове( афилиейт програми, като EasyTrade, ), също и подобните на Google Adsense програма – като Exchange и Reklamna Mreja за показване на текстови и банер реклами на вашият уеб сайт, рекламни игри, и не на последно място спонсорираните сайтове.

Какво е PPC?

Този вид реклама работи по следният начин - търсачките определят позицията на PPC рекламата съобразно сумата, която е заложена за един клик от съответният рекламодател. Обикновено най-голямата сума пари заложена на дадена дума или фраза класира зададения сайт на първо място. Но не навсякъде е така. В някой търсещи машини (например Google) се отчитат и други фактори при класирането на по-предна позиция, като например процент на кликвания върху реклама, заглавие и описание на реклама и др..Успехът на PPC се дължи на огромия таргетиран трафик, който осигурява на уеб сайтовете и максималната възвращаемост на вложените средства (ROI или Return on Investment).

Тези обяви обикновено излизат в дясната част на страницата или над първите резултати, които потребителят вижда след приключване на търсенето и са обозначени като „платени препратки” или „sponsor links”.

Предимства на PPC рекламата:
• Максимално таргетиране на рекламата
• Можете да редактирате рекламите си и да коригирате бюджета си, докато постигнете желаните резултати
• Насочване по местоположение (на глобално или национално ниво)
• Възможност за насочване на рекламите в над 250 държави
• Подходяща реклама за уеб страници от всякаква величина
• Плащате само когато някой кликне на вашата реклама
• Ефективна реклама с малък бюджет
• Ежедневна статистика

Съвети за PPC кампания:
PPC рекламата е по-изгодна за рекламодателя, тъй като в този случай той плаща, само когато някой кликне на неговатa реклама, което води до посещение на неговия сайт. Възможно е 1000 души да видят рекламата, но ако само 100 човека кликнат върху нея, рекламодателят плаща само за тези 100 души, а ако никой не кликне върху рекламата, рекламодателя не заплаща нищо.

Основен елемент преди да стартирате кампанията е да определите целта й. Целта може да бъде генериране на трафик към уеб сайт ви, събиране на база данни от регистрирани и-мейли, продажба на продукти или услуги, или комбинация от тях и др.

Започнете първо, като опредлите целите които искате да постигнете. Без ясна престава за това което искате, няма да постигнете желаният резултат и ще загубите ценно време и средства.
Планирайте, планирайте и отново планирайте. PPC изисква доста планиране преди да достигнете оптималният и вариант.
Избирайте вашите ключови думи и фрази внимателно, за да успеете да привлечете повече потребители, които да кликнат на рекламата.
Направете списъка с ключови думи и фрази, които да бъдат тематично свързани със съдържанието на сайта и предлаганите продукти. Иначе рискувате да загубите голяма част от посетителите на уеб сайта ви, така рекламата ви няма да е ефективна.
Направете няколко групи от ключови думи, за да имате разработени няколко варианта, в случай, че единият не дава предвижданите резултати . Изпробвайте други варианти.
Планирайте внимателно дневните разходи, за да не изхарчите целия бюджет за няколко дни.
Проучете вашите преки конкуренти дали рекламират по този начин. Ако “да” – кои думи и фрази използват?
В интернет има много полезни програми, някои безплатни като Digital Point например (http://www.digitalpoint.com/tools/suggestion/) а други платени като Word Tracker (http://wordtracker.com/), които биха ви помогнали да изберете най-подходящите ключови думи. Някои от най-големите фирми в бранша на PPC рекламата имат свои програми като Inventory на Overture (http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion/) и Keyword Sandbox на Google (https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal). Използвайте ги, те могат значително да помогнат в избора на думи и фрази за вашата PPC реклама.
Много важна е т.н. “landing pages”, страницата, която посетителите виждат след като кликнат върху рекламата. Tя трябва да бъде максимално близка по съдържание на рекламата върху, която посетителите са кликнали.
Един от ключовите елементи на рекламата е ежедневното следене на статистиките на кампанията. Те ви дават много полезна информация за това как протича рекламата ви, колко потребители са кликнали на нея, по кои думи ви намират и др.
При избора на PPC програма, трябва да се съобразите с целите на кампанията. В действителност различните PPC програми предлагат различни услуги. Повечето хора предпочитата да се доверят на основните играчи в този бизнес, но не трябва да се забравя, че има още много други опции, които могат да ви осигурят отлични резултати ако се управляват добре.
Основните търсачки, като Google, Yahoo, MSN предлагат собствени PPC програми,
които предлагат много полезни програми за определяне на ключовите думи и фрази, ежедневни статистики, уроци и др.
Основните Играчи в PPC рекламата:

Google Adwords (https://adwords.google.com/select/Login)
Adwords е най-голямата и известна PPC програма в последните няколко години. Adwords е услуга на Google, която стартира с показване на PPC реклами заедно с резултатите от търсенето на потребителите. Отдавна Google разшири своята PPC програма, така че тя има мощна котекстуална рекламана програма - “Adsense”, която позволява на всеки собственик на малък интернет сайт да покаже резултати от Adwords на сайта на Google.
Adwords използва алгоритъм при класиране на рекламите, а самият алгоритъм зависи от няколко параметъра: процент на кликвания върху рекламата , от сумата която рекламодателите определят за клик, от заглавието и описанието на рекламата. Минималната цена за клик в Adwords е 0,05 долара, но при конкурентни ключови думи цената може да достигне до над 100 долара. Google Adwords може да ви донесе голямо количество таргетиран трафик, тъй като Google е най-известната търсачка с милиони потребители по света всеки ден.
Рекламата чрез Google Adsense се появява и в много други търсачки. Google е изградила огромна мрежа от търсачки и портали, които покават рекламите и от Adwords. Някои от тях са AOL, EarthLink, Shopping.com. Ask.com, Lycos, About.com, Nytimes.com, Info Space и много други.

Overture (www.content.overture.com)
Overture е компанията-основател на PPC бизнеса и тя е отговорна за неговата популярност. Загуби много позиции след идването на Google Adwords на пазара, но след като Yahoo! ги купи, успяха да задържат голяма част от позициите си.
В тази PPC програма можете да залагате за класиране (позиция или още rank) и също да избирате описание и заглавие на рекламното каре, което би ви осигурило висок коефициент на таргетиран трафик. По всяко време можете да контролирате и променяте своите залагания, в зависимост от качеството на резултати. Overture има може би най-добрия инструмент за анализиране и определяне на думите и фразите - Тhe Search Term Suggestion Tool, което ви показва колко често хората търсят дадена дума или фраза. Минималният залог в Overture е 0,05 цента за клик, но има и първоначална вноска от 25 долара за регистриране на сметка. Overture също като Google има мрежа от партньорски сайтове и търсачки, където показва резултатите си. Някои от тях са Yahoo,CNN, AltaVista, All the Web, NBC, Netzero, Salon.com и много други.
Някои по-малки играчи в PPC рекламата:

FindWhat (www.findwhat.com)
Въпреки че е по малък играч от Overture и Adwords, Findwhat е много добра алтернатива на големите PPC и на контекстуалната PPC рекламни програми.
FindWhat.com разпределя вашите реклами чрез голяма партньорска мрежа от стотици сайтове и портали с много голям трафик, включително в търсачки като CNET’s Search.com, Excite, Webcrawler, MetaCrawler, Dogpile и Microsoft Internet Explorer Autosearch и др. Те също официално си партнират със специални тематични сайтове с цел да осигурят максимален таргетиран трафик за даден сайт. Минималният залог е 0,05 цента за клик и за регистриране на сметка – 25 долара.

Kanoodle
(www.kanoodle.com)
Kanoodle е четвъртата алтернатива. Минималният залог отново е 0,05 цента за клик. Количеството трафик, което бихте получили от Kanoodle или Findwhat, не може да се сравнява с това от Adwords или Overture, но резултатите за някоя специфична дума, която е много конкурентна в Adwords или Overture могат да бъдат много по-добри. Партньорската мержа на Kanoodle е доста голяма и би могла да ви осигури добър таргетиран трафик. Някои от партньорските сайтове са MSNBC.com, FOX.com, MSN, Six Apart, TheStreet.com, LifeScript,UsaToday.com и други.

Други PPC програми

Има стотици PPC програми, измежду които бихте могли да изберете. Ето списък с някои от тях, които можете да проучите, когато планирате вашата PPC кампания.
GoClick, 7Search Enhance Interactive, ePilot, Search Feed, Espotting, LookSmart, Enhance Interactive, Search123, Epilot, Xuppa

0 Comments:

Post a Comment

<< Home